Saturday, February 21, 2009

jebat tepu.....

aper yang jebat mampu buat harinie adalah bangun pagi, siap2, then g klinik.....tue pun pas kena bebel ngan tun teja coz katanya dah lah sakit tp xreti2 nak g ngadap doc.....so dengan terpaksanya jebat g lah jugak mengadap doc.....tunggu punya lah lama, then jumpa doc xsampi 5min....hampes...aku suruh check samada aku nie kena denggi or tak tp dia just leh ckp, tanda2 awal xwujud lagik....aku pelik gak, td masa dok tunggu giliran aku bacalah pasal demam denggi nie, 60% tanda2 denggi nie dah ada kat aku....demam yang kejap ader, kejap xder...sakit kepala....badan sengal2 buah....cuma xsampai peringkat muntah2 and naik bintik2 jer lagik...so doc tue just bebual jer ngan aku then suruh aku kuar amek ubat....dia ckp kalau demem xbaik gak, ahad or isnin baru dia check darah.....senang gak jd doc nie kan....bebual jer....patutlah masa utk dapatkan status doctor nie payah sgt, rupernyer kejenyer senang jer.....gua bilang rupernyer....

balik jer dari jumpa doc, aku singgah kedai n tapau mkn.....blk umah n melantak aper patut n telan ubat....terus baring n sedar2 dah kul 3....jumaat aku atas tilam plak lah this week......tue pun sedar coz si panglima seberang call ajak lepak tempat biaser pas keje...jadahnyer pas keje, padahal aku xkeje lagik harinie...hahahha...jebat on jer lah coz jumaat mlm sabtu jerlah masa jebat ngan panglima2 lain dapat lepak, even yang dah kawen sekalipun akan join...activity panglima2 setiap minggu.....letak jer fon, ujan pun turunlah....aper lagi, sambung tido lah balik......b4 tido tue text panglima2 lain ajak lepak cam biaser.....

kul 4 tersedar blk coz opis call tanya cam2...adus, kan aku cuti harinie...lemak ar......bebual skit2 then baring lagik.....tp dah xbejaya tido coz pk benda yg budak opis pesan suruh email tue.....tekanan2...jebat kan ditimpa kecelakaan...bg lah dia rest tul2.....dok asyik meng email , panglima seberang call ckp nak cancelkan melepak harinie coz diaorg plan g tgk anak buah baru kitaorg yang selamat dilahirkan hari rabu kul 3 lebih ptg kat hosp aper tah kat area kg baru tue.....tp aku just ckp aku cam xlarat nak join coz badan aku lemah lagik......mungkin sok or lusa jer aku g tgk anak buah baru aku tue.....then gua meneruskan keje2 terbengkalai, iaitu mengdesign name card utk diri sendiri n atas nama cmpny sendiri.....

sedar2 dah gelap upernyer kat luar...adus, laponyer...mandi2 kejap n g layankan berita n g tapau aper patut.....setel melantak, aku melayan citer aper tah then msk bilik blk ngandap keje skit.....nah, sedar2 dah kul 2 lebih....nielah dia pengaruh PC nie.....mak jebat selalu pesan, keje2 gak tp jgn sampi lupa tgk jam......huhuhu...tue perli utk waktu solat sama......ya ampun, terabai lagik benda wajib tue....im sory.......

aperpun xder benda sgt yang jebat leh citer lagik kat sini....masih ngan ke busy an beliau di gelanggang bolos.....bersedia atau tidak,bolos saja dinding itu..........tet...tet...tet.....

aperpun, jebat just perasan satu benda jer sekarang nie......LONELY......even ngan kawan2 or scandal2, mahupun sultanah2....hang kasturi pun terlalu bz ngan keje2 utk negara....tambahan lak cubaannyer utk menamatkan zaman bujangnyer bulan june nie....adus, si kasturi dah kawen, maka mmg alone tul2 lah si jebat nie......lagipun aku mmg dah nak kurangkan kuar sekali ngan si kasturi n bakal isterinyer...yerlah, asik aku jer jadik langau diaorg....sian diaorg nyer privacy.....diaorg nak g aner2 pun nak ajak aku coz cian kat aku katanyer.....lemas gak aku kadang2 tp nak wat camner kan, mungkin aku perlu menglangaukan diri sendiri sementara diaorg xkawen lagik....n mungkin gak aku semakin bz ngan dunia keje n bis aku, maka si puteri2 raja, sultanah2, n dayang2 raja pun xdilayan sgt.....mungkin aku perlu jauhkan dari dari diaorg lah.....maka baru leh aku dapat betul2 punya puteri gunung ledang or the real Puteri Hang Li Po.....asyik nak mengscandal jer, lama2 membujanglah sampi bila2.....

erm, mata cam xleh tido lagik even dah telan ubat flu n batuk....padahal sok kul 10 ader meting ngan sorang subcon aku....maunyer aku cancel kan jer n meting isnin jer....yerlahkan, condition aku pun kuraang menarik dari segi mental n fizikal...aperpun aku dah maklumkan dah ngan cina bukit KL tue yang aku kurang sehat skit so kalau aku cancelkan meting pun dia kata okes jer coz hukum dunia lah kan,xkan dia nak lawan takdir lak....org xsehat lah katakan.....aperpun aku sendiri pun xbrapa pasti pasal bisnes yang aku cuba nak berjinak2 nie.....tp kalau aku xtry, bila lagik aku leh try....tgh ader peluang, try jerlah.....even ramai kawan2 aku xgalakan sgt coz terlalu awal, baru sethn dalam bidang nie dah nak berjinak2 dah ngan bisnes sendiri tp aku nie cam biaserlah, mestilah degil.....coz aku cam penat skit keje ngan org...tgk org jer kaya,kita keje bukan main tp dia jer kaya....best ker camtue.....xperlah, atleast aku try....xsalah mencuba.....kecik2 jer dulu....rite dude...????

aperpun my 1st bisnes planing jebat is g bandung utk g tgk2 barang kat sana....ramai client jebat ckp kat sna brg2 murah byk...so anerlah tau dpt lg best.....so my planing is on june g bandung tgk2 barang...insyaAllah kalau jadik....lagipun panglima2 johor ada gak ajak join trip diaorg...so aku join jerlah g sana tp sampi sana tujuan tue jadik masing2 yang punya...bukan man belon yang punya.....tiket dah di check td, trip g blk ke bandung dlm 300++...oklah kan....g mencuba nasib, sesambil tgk negara org...aner tau jumpa jodoh ker kat sana.....dpt bwk balik agnes monica ker kan best.....tampar merah.....huhuhuh......

k lah, nak sambung keje skit lagik.....then kalau mampu tido, aku tidolah...nie si puteri tun wani plak dok text....kan bgs dia text bf dia.....xperlah,aku layankan jer....kang xlayan kata sombong lak......




No comments:

Post a Comment